Aanbevelingen

 

Ik vond de cursus van vier avonden zeer verrassend omdat het niet overeenkomt met de standaard Mindfulness. Ik vond het een erg originele invalshoek en ook gedurfd door bijvoorbeeld spiritualiteit een plek te geven, letterlijk in de zin dat je een figuur achter je kon zetten om onvoorwaardelijke liefde te ervaren.

Er was veel energie merkbaar in wat je vertelde waardoor ik werd aangestoken en bereid was om mee te denken en te reflecteren op mezelf. Ik heb veel bewondering voor het feit dat je zoveel zijpaden opging, maar deze toch weer kon koppelen aan elkaar (alhoewel dit voor mij soms iets te vlug ging en ik meer in wilde gaan op de zijpaden om daardoor het geheel meer te kunnen begrijpen en toe te passen). De Matrousjka’s blijven mijn favoriet!

Er was een goede balans tussen de interactie en de inhoud van het programma. Er werd niet teveel ingegaan op iemands persoonlijke problematiek wat heel prettig was. Je ging heel erg door op wat er op dat moment leefde in de groep, wat heel leuk en knap is om direct te kunnen anticiperen. De groep zorgde voor herkenning, erkenning en plezier.

De zelfmassage was voor mij een welkome aanvulling, om op deze manier te kunnen ontspannen (zowel lichamelijk als in je hoofd) en nieuwe energie op te doen. Ik kan mij hierbij ook wel weer voorstellen dat de vraag opdoemt: wat kan ik hier in de praktijk mee of hoe linkt dit aan Mindfulness? Als je het mij vraagt mag de standaard Mindfulness meer lichaamswerk integreren : ).

Soms leek het meer op een college, wat mij heel erg enthousiast maakte, maar dat komt doordat dit ook een belangrijke leerstijl van mij is.

Erik P.

 

De training kwam op een moment dat ik echt niet lekker in mijn vel zat en het vooral op het werk erg moeilijk had. Het was daarom fijn om naar de training te gaan en even bewust bezig te zijn met mindfulness. Zeker in het begin had ik het gevoel dat de training iets in gang heeft gezet. Ik vond het waardevol om samen met de andere deelnemers van gedachten te wisselen/ervaringen uit te wisselen. Dat gaf het gevoel niet als enige met dingen te zitten en gaf ook ideeën hoe je ook anders met dingen om kan gaan.

Ik vond het wel lastig om thuis ook met de mindfulness bezig te blijven. De mailtjes die we in het begin ontvingen, hielpen daarbij.

Linda V.

 

 

Comments are closed.